قیمت لوله پلی اتیلن-پمپ صنعتی-پمپ کارواش-بوستر پمپ

آب نیرو وارد کننده انواع پمپ آب خانگی ، پمپ صنعتی ، بوستر پمپ در تمامی ظرفیت ها در کنار تولیدات لوله پلی اتیلن می باشد .

قیمت لوله پلی اتیلن-پمپ صنعتی-پمپ کارواش-بوستر پمپ

آب نیرو وارد کننده انواع پمپ آب خانگی ، پمپ صنعتی ، بوستر پمپ در تمامی ظرفیت ها در کنار تولیدات لوله پلی اتیلن می باشد .

قیمت پمپ آب و فروش بوستر پمپ آبرسانی

پمپ آب

به طور کلی پمپ به دستگاهی گفته می شود که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی گرفته، و به سیالی که از آن عبور می کند انتقال می دهد در نتیجه، انرژی سیال پس از خروج از این دستگاه ( پمپ ) افزایش می یابد و سبب جابجایی سیال به ارتفاعی بالاتر (با افزایش هد) یا حتی پایین دست میشود. این جابجایی می تواند سبب انتقال مایع از منبع به مقصد و یا گردش آن در داخل یک سیستم بسته شود . 

پمپ های گریز از مرکز  (پمپ آب گریز مرکز)

دامنه کاربرد پمپ گریز از مرکز ( سانتریفیوژ ) بسیار وسیع بوده و کاربردهای مختلفی دارند از جمله پمپ سیرکولاتور برای به جریان انداختن آب گرم و سرد  در سیستم های گرمایش و سرمایش پمپ شناور جهت استفاده در چاه های عمیق و نیمه عمیق ، پمپ لجن کش جهت استفاده در سیستم های فاضلاب و …… این پمپ ها در اندازه و انواع مختلف به بازار عرضه می شوند همانطور که از اسم این پمپ ها مشخص است مکانیزم کار آنها براساس نیروی گریز از مرکز است بدین صورت که مایع به مرکز پمپ و پای پره های پروانه وارد می شود (در اثر کاهش فشار در این ناحیه) و پروانه توسط الکتروموتور با سرعت بالای  دوران  در می آید لذا انرژی جنبشی آن افزایش می یابد و در اثر نیروی گریز از مرکز به طرف خارج پرتاب می شود و پوسته پمپ را پر از سیال می کند در نهایت انرژی جنبشی مایع به دلیل طراحی خاص مجرای خروجی پمپ (استفاده از دیفیوزر) به انرژی پتانسیل ( فشار ) تبدیل می گردد .

انتخاب پمپ آب 

احتمالا بزرگترین مسئله ای که یک مهندس طراح در سیستم پمپها با آن روبرو است انتخاب گروه ، نوع ارتقاع آبدهی ( ظرفیت)  پمپ و جزئیات دیگری که در سیستم بکار می رود است معمولا تنوع پمپهای موجود و کاربرد های آنها و امکانات هر کدام آنقدر وسیع است که انتخاب پمپ مورد نظر از بین آنها معمولا مسئله ای دشوار است .

در مبحث فوق سعی شده است که مشکلاتی را که در سر راه انتخاب پمپها وجود داشته به نحو مقتضی حل گردد در صنعت و کارهای طراحی و مهندسی به سه طریق یک پمپ انتخاب و خریداری میگردد .

• اطلاعات کامل ایستگاه پمپاژ شامل مشخصات هیدرولیکی سیال و مشخصات ایستگاه توسط خریدار به سازنده داده می شود و سازنده با توجه به اطلاعات فوق پمپ مناسب را انتخاب می کند. 

• خریدار محاسبه دقیقی از سیستم پمپها کرده و با استفاده از کاتالوگها و منحنی های مشخصه پمپ مورد نظر را سفارش می دهد 

• این راه ترکیبی از متداول  و دوم است . 

اینکه کدامیک از سه روش بالا مناسب است بستگی به دقت بروشورها و دقت طراح و حساسیت ایستگاه پمپاژ دارد در هر صورت کاتالوگی که سازنده می دهد در آن تمام مشخصات پمپ شامل آبدهی ارتفاع کل ، شرایط مکش … نوشته شده است و برای انتخاب ملاک خوبی است و مسئولیت صحت آن نیز بعهده سازنده می باشد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.